Garanties en dienst na verkoop

Wij besteden veel zorg aan het ontwerp van onze producten. Mocht je echter na gebruik ontevreden zijn over je product, dan kunt je gebruik maken van onze garantie.

 

Wij nodigen je uit de details van onze garanties te raadplegen in onze Vragen en Antwoorden of in onze algemene verkoopvoorwaarden.

 

Als je een klacht wilt indienen, vragen wij je kennis te nemen van de onderstaande procedure, zodat wij je een volledig dossier kunnen bezorgen en je zo snel mogelijk kunnen antwoorden.

 

Klacht

1. Stel uw dossier samen met alle onderstaande documenten:
Gelieve de volgende documenten te verzamelen, zodat onze Dienst na verkoop een eerste onderzoek kan uitvoeren om na te gaan of het onder de wettelijke of contractuele garantie valt, en deze vervolgens per e-mail naar uw winkel of onze Dienst na verkoop (voor online aankopen) te sturen.

 

  • - Naam + Voornaam
  • - Volledig adres
  • - Telefoongegevens (bij voorkeur gsm-nummer)
  • - E-mailadres
  • - Datum van de aankoop
  • - Winkel van de aankoop
  • - Naam + maat van het defecte product
  • - Uitleg van het probleem van het product
  • - Scan van de originele factuur

 

Voor een matras, de volgende foto’s :

Boven-en onderkant van de matras

photo de l'ensemble matelas recto et verso


Foto van de lattenbodem zonder de matras

Photo du sommier sans le matelas


Foto van het etiket van de product (of van de banier)

Photo de l’étiquette du produit (ou le bandeau)


Vaststelling van de inzakking met een stok op het ingezakte gedeelte, zodat dit duidelijk zichtbaar is (ALLEEN voor problemen van inzakking). Het begin en het einde moeten zichtbaar zijn.

Constat de l’affaissement avec un bâton posé

Constat de l’affaissement avec un bâton posé

Voor een lattenbodem of een relax, de volgende foto’s :

Foto van de lattenbodem zonder matras

Photo du sommier sans le matelas


Defect gedeelte of gedeelte met een anomalie

Partie défaillanteprésentant une anomalie

 

 

2. Stuur uw dossier
Om het emailadres te vinden, ga op de fiche van de winkel.

Als u uw aankoop via onze website heeft gedaan, stuur dan een e-mail naar sav@lrdm.eu

 

 

Behandeling

Als de garantie-aanvraag gegrond wordt bevonden, geven wij een tegoedbon van de restwaarde van het product. Elke vervanging of reparatie verlengt de garantieperiode of de dienst “200 proefnachten” niet.


De desbetreffende tegoedbon kan worden gebruikt ter vervanging van het artikel waarvoor de garantie is aangevraagd.


Er zij op gewezen dat er een beginsel bestaat dat bekend staat als "veroudering", hetgeen neerkomt op een aftrek van de gebruikswaarde van het product gedurende de periode tussen de aankoop en de datum van het beroep op de garantie. Zo wordt de restwaarde van het product waarvoor een tegoedbon wordt opgesteld, berekend volgens onderstaande tabel:

 

Garantie 0 tot 2 jaar Garantie van 2 tot < 3 jaar Garantie van 3 tot < 4 jaar Garantie van 4 tot < 5 jaar
100% van de waarde 80% van de waarde 60% van de waarde 40 % van de waarde

 

 

NB : Als u samen met uw product een “gemoedsrustpakket” hebt gekocht, nodigen wij u uit om de specifieke bepalingen van deze service te raadplegen, die te vinden zijn in onze winkelvoorwaarden. Met het gemoedsrustpakket profiteert u van gunstigere voorwaarden (langere garantieperiode, geen degressiviteit, enz.).