Algemene Verkoopvoorwaarden Op Internet - Geactualiseerd Op 21.12.2023

www.de-matrassenkoning.be

 

OKI – 350 rue des verdiers – 59390 Lys Lez Lannoy is de eigenaar en beheert de website www.de-matrassenkoning.be

Het bedrijf is geregistreerd in RCS Lille Métropole n°518 059 282

Telefoonnummer : 056 93 01 17 / E-mailadres : serviceclient@leroidumatelas.fr

 

  1. 1. TOEPASSINGSGEBIED

Het doel van deze algemene verkoopvoorwaarden (hierna "de AV" genoemd) is de rechten en plichten van de partijen vast te leggen in het kader van de online verkoop van goederen die door de verkoper aan de koper worden aangeboden op de website www.de-matrassenkoning.be (hierna "de site" genoemd).

Elke bevestiging van een bestelling op de Site impliceert uw aanvaarding van de volledige AV. Het wordt daarom sterk aanbevolen deze te lezen voordat u uw bestelling bevestigt.

De AV zijn van toepassing op alle bestellingen die op de Site worden geplaatst, namelijk:

 

    • - online bestelling met of zonder leveringkosten
    • - online bestelling met gratis afhalen in één van onze winkels « Click & Collect »

 

Door op de Site te bestellen, erkent u dat u volledig in staat bent om u te binden aan de huidige voorwaarden en verklaart u dat de aankoop van deze producten bestemd is voor privégebruik. De AV prevaleren, indien nodig, boven elke andere versie of elk ander tegenstrijdig document.

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, behouden wij ons het recht voor de AV te allen tijde aan te passen of te wijzigen. U wordt daarom aangeraden de AV af te drukken of op te slaan op de dag dat u uw bestelling plaatst.

 

  1. 2. PRODUCTAANBOD EN BESCHIKBAARHEID

2.1 Productaanbiedingen en prijzen kunnen te allen tijde worden gewijzigd en zijn geldig zolang ze zichtbaar op de Site zijn, onder voorbehoud van beschikbaarheid. Alle prijzen van de aangeboden producten op de Site zijn uitgedrukt in euro, inclusief alle belastingen, inclusief ecotaksen, exclusief de bijdrage in de leveringskosten en eventueel de inbedrijfstellingskosten(zie«6. Leveringsvoorwaarden»).

 

2.2 Alle foto's en illustraties van de producten op de Site zijn niet contractueel.

 

2.3 Hoewel alle producten voldoen aan de Franse wet- en regelgeving, is het uw verantwoordelijkheid om de normale gebruiksomstandigheden te beoordelen.U moet er dus voor zorgen dat ze compatibel zijn met het gebruik, de installatie en de aanvullende producten die u al heeft.

In dit verband, met name:

  • - Matrassen met pocketveren zijn niet geschikt voor lattenbodems met een lattenafstand van meer dan 5 cm;
  • - De producten die op de Site zijn verkocht zijn, in principe, alleen bestemd voor gebruik door particulieren.
  • - Er is een zekere tolerantie. De lattenbodem en matras zijn over het algemeen 2 cm korter dan de aangegeven afmetingen. Hierdoor passen deze twee producten gemakkelijker in het bedframe.

 

Bij wijze van uitzondering moeten rechtspersonen of professionals die de producten op de Site willen kopen en ze dus voor intensief of professioneel, collectief of verenigingsgebruik willen gebruiken, vóór elke aankoop contact opnemen met de klantenservice via deze e-mail: serviceclient@leroidumatelas.fr

Dankzij deze procedure kunnen zij niet alleen advies krijgen over hun werkelijke behoeften, maar ook nagaan of de producten daadwerkelijk onder de garantie vallen.
Bij niet-naleving van dit artikel 2.3. vervalt het recht op garantie aan ons of aan onze eigen leveranciers.

 

2.4 Teneinde de beschikbaarheid van onze producten voor al onze klanten te garanderen, behouden wij ons het recht voor te weigeren een bestelling geheel of gedeeltelijk uit te voeren die abnormaal wordt geacht, met name wat betreft de hoeveelheid producten die een consument gewoonlijk bestelt (zie. «2.3»). Evenzo behouden wij ons het recht voor een bestelling te weigeren van een klant met wie een geschil bestaat of heeft bestaan over de betaling van een eerdere bestelling.

 

  1. 3. EEN KLANTACCOUNT AANMAKEN

3.1 Om aankopen op de Site te doen moet u eerst een klantenaccount aanmaken. Om uw account aan te maken, moet u invullen:

  • - uw e-mailadres
  • - een wachtwoord
  • - aanvullende informatie zal gevraagd om uw inschrijving voort te zetten (titel, voornaam, naam, leveringsadres, telefoonnummer, uw favoriete winkel)

 

Deze informatie is nodig voor het beheer van de bestellingen. Bijgevolg komt het niet verstrekken van deze informatie neer op het afzien van het aanmaken van een rekening.

 

3.2 Voor elke toegang tot uw account wordt door het systeem een controle op uniciteit en identificatie uitgevoerd. Als u uw wachtwoord kwijt bent, kunt u op de link "wachtwoord vergeten" klikken en uw e-mail invoeren. U ontvangt uw wachtwoord in uw mailbox. Dit wachtwoord, dat strikt vertrouwelijk is, wordt gevraagd telkens wanneer u verbinding maakt met uw account. U bent als enige verantwoordelijk voor de gevolgen van het gebruik van uw account.

 

3.3 Door toegang te krijgen tot uw account kunt u:

 

  • - de voortgang van uw lopende bestellingen raadplegen en de geschiedenis van uw vorige bestellingen bekijken
  • - uw persoonlijke gegevens wijzigen
  • - uw leveringsadressen wijzigen en kiezen
  • - uw nieuwsbriefinschrijvingen beheren

 

3.4 Wanneer u een account op de Site aanmaakt, hebt u daar te allen tijde gedurende ten minste 12 maanden toegang toe. Na deze periode behouden wij ons het recht voor om, om technische redenen en met het oog op het behoud van de gegevens, deze zonder bijzondere formaliteiten te deactiveren. In geval van fraude kunnen wij uw account deactiveren, zelfs als de bestelling minder dan 12 maanden oud is.

 

3.5 U kunt uw account te allen tijde deactiveren door een e-mail te sturen naar het volgende adres dataprotection@lrdm.eu

 

3.6 Deactivering van de account verwijdert alle gegevens die niet strikt noodzakelijk zijn voor de verkoper om te voldoen aan de fiscale en boekhoudkundige wetgeving (bijv. bestelgeschiedenis, e-mailadres, geboortedatum, enz.). Het deactiveren van een account, om welke reden dan ook (behalve fraude), belet u niet om een nieuwe account aan te maken.

 

3.7 Wanneer u een account aanmaakt of een bestelling plaatst, zijn wij niet aansprakelijk voor door u verstrekte informatie indien een fout de levering van het product verhindert of vertraagt. Het is namelijk uw verantwoordelijkheid om de conformiteit van de door u gevalideerde informatie te controleren voordat u een bestelling plaatst (bijvoorbeeld titel, contactgegevens, factuuradres, leveringsadres, bankgegevens, leveringsvoorwaarden, enz.)

 

  1. 4. BESTELLING

Belangrijk! Voor elke bestelling is het aan u om ervoor te zorgen dat de goederen die worden gekocht compatibel zijn met het gebruik waarvoor het is bedoeld, met de configuratie van uw huis, uw gebouw (b.v. trappenhuis, lift, enz.) of de toegangen en dit, zodat de goederen kunnen worden vervoerd en geïnstalleerd in de kamer van uw keuze. De verkoper zal niet overgaan tot enige terugbetaling op basis van deze alinea.

4.1 Om een bestelling te plaatsen, wordt u verzocht de verschillende stappen op de Site te volgen, namelijk :

 

  • - het selecteren van het product door op het tabblad "toevoegen aan mandje" te klikken
  • - de identificatie van de klant door op "mijn account" te klikken
  • - de keuze van de leveringswijze (zie. « 6. Leveringsvoorwaarden»)
  • - de betalingswijzen via het beveiligde betalingsgedeelte: betaling in één of meer termijnen (zie.«5. Online betaling»)
  • - de afronding van de bestelling door de vermelding “bevestig uw betaling”

 

In het gedeelte "bevestiging" wordt de aldus geplaatste bestelling samengevat. Klikken op "bevestig uw betaling" staat gelijk aan "elektronische handtekening" en onherroepelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding van de AV. Zodra de bestelling is geplaatst, ontvangt u een e-mail ter bevestiging van de beschikbaarheid van de bestelde producten en de plaats van levering. De verkoop wordt pas gesloten na deze elektronische bevestiging.

 

4.2 U kunt de verwerking van uw bestelling volgen in uw klantenzone. Uw digitale factuur is beschikbaar in uw bestelgeschiedenis vanaf het moment dat het product is verzonden. Wij raden u aan deze op een digitale drager op te slaan, met name voor garantiedoeleinden.

 

4.3 Indien één (of meer) van de bestelde producten niet beschikbaar is (zijn) zoals hierboven beschreven, zullen wij u hiervan op de hoogte brengen.

 

Als u niet wilt wachten tot het betrokken product beschikbaar is of als het definitief niet beschikbaar is, wordt de bestelling geannuleerd en worden de reeds betaalde bedragen binnen maximaal 30 dagen op uw bankrekening teruggestort of per bankoverschrijving terugbetaald.

 

  1. 5. ONLINE BETALING

 

Voor alle bestellingen moet het volledige bedrag (producten en leveringskosten) worden betaald bij de validatie van de online betaling (zie. « 4. Bestelling»).

Om uw betaling veilig te laten verlopen, gebruiken wij het SSL (Secure Socket Layer) coderingsproces dat uw persoonlijke gegevens versleutelt op het moment van invoer. Om er zeker van te zijn dat de verbinding veilig is, raden wij u aan het adres http:// op onze website te controleren, waar de "s" staat voor beveiliging. Uw creditcard (Visa of Mastercard) wordt onmiddellijk bij de transactie gedebiteerd.

Wij bieden u de volgende betalingsmogelijkheden:

 

  • - contante betaling
  • - of betaling in termijnen met Alma

 

De betaling in meerdere termijnen is mogelijk via onze partner Alma. De veiligheid van de betalingen wordt gewaarborgd door Alma en haar dienstverleners.

De uitvoering van de betaling van de Koper zijn afhankelijk van de aanvaarding van de Koper in de algemene gebruiksvoorwaarden (betaling in 2 of 3 keer).

Alleen bestellingen met een totaalbedrag tussen € 50 en € 3.000 komen in aanmerking.

De Koper draagt geen kosten in verband met deze betalingsmethode.

Elke contractbreuk (annulering van de bestelling, opzegging, enz.), om welke reden dan ook, zal leiden tot de beëindiging van de contractuele relatie tussen u en Alma. Elke weigering om de Alma-financieringsoplossing voor een bestelling te verlenen, kan tot annulering leiden, tenzij de Koper ermee instemt contant te betalen.

Alma is een beheerder van telepayment en geeft een elektronisch certificaat af dat geldt als bewijs van het bedrag en de datum van de transactie.

 

  1. 6. LEVERINGSVOORWAARDEN

U kunt kiezen uit verschillende leveringsmethoden:

  • - (6.1) Uw bestelling zelf gratis afhalen in één van onze winkels (Click & Collect)
  • - of (6.2) Uw bestelling thuis laten bezorgen

 

6.1 Click & Collect

 

6.1.1 Als uw product op voorraad is

  • - Zodra uw bestelling is geplaatst, wordt de winkel geïnformeerd
  • - Als uw product op voorraad is in de winkel, neemt de winkel binnen 2 uur contact met u op (tijdens openingstijden)
  • - Zodra u de e-mail en/of het telefoontje van de winkel heeft ontvangen, kunt u uw bestelling afhalen (binnen maximaal 10 dagen).

 

6.1.2 Als uw product niet op voorraad is (zie productfiche)

 

  • - U moet op de levering van het product vanuit ons centrale magazijn naar uw winkel wachten.
  • - Wanneer de winkel uw product ontvangt, neemt hij contact met u op om u te informeren over de beschikbaarheid van uw product.
  • - Zodra u de e-mail en/of het telefoontje van de winkel heeft ontvangen, kunt u uw bestelling afhalen (binnen maximaal 10 dagen).

 

6.1.3 Afhalen van het product in de winkel

 

  • - Als u voor afhalen in de winkel kiest, zorg dan voor een geschikt voertuig
  • - Vergeet niet te controleren of uw voertuig de bestelde producten kan vervoeren.

Indien u problemen heeft met de capaciteit van uw voertuig, aarzel dan niet om contact met uw winkel op te nemen om een levering te regelen die gefactureerd zal worden en moet worden betaald.

6.1.4 Beschikbaarheid van het product

 

    • In ieder geval moet u, zodra u bent geïnformeerd dat de door u bestelde goederen beschikbaar zijn in de winkel, deze binnen 3 maanden afhalen. Na het verstrijken van deze termijn behouden wij ons het recht voor om de niet afgehaalde goederen opnieuw te koop aan te bieden en een creditnota te genereren. We geven geen geld terug onder dit artikel.

 

6.2 Thuislevering

6.2.1 Hoe werkt het?

 

  • - Uw producten worden zorgvuldig voorbereid door ons logistiek team in ons pakhuis.
  • - Eenmaal voorbereid, worden ze toevertrouwd aan een van onze transportpartners voor uw levering.
  • - De vervoerder neemt direct contact met u op. De vervoerder kan met u een afspraak maken op basis van hun bezorgroute en uw beschikbaarheid. U stemt ermee in aanwezig te zijn op de dag van levering. Bij afwezigheid die niet ten minste 24 uur van tevoren is ondertekend, behouden wij ons het recht voor om u de prijs van een tweede levering in rekening te brengen.

 

6.2.2 Belangrijk: ontvangst van de goederen

Na ontvangst van de goederen moet u:

 

    • - De conformiteit van de goederen met uw bestelling controleren
    • - Controleren of er tijdens transport geen schade is opgetreden
    • - Alle relevante reserveringen op het ontvangstbewijs zelf vermelden
    • - Een foto naar de klantenservice: serviceclient@leroidumatelas.fr

Geen enkele klacht met betrekking tot de staat van het product of de aard ervan wordt geaccepteerd als u de afleverbon zonder reservering heeft ondertekend en/of als u de schade niet binnen 24 uur na ontvangst van de goederen heeft gemeld.

De producten worden geacht conform te zijn en vrij van eventuele duidelijke gebreken en geen enkele klacht wordt geldig aanvaard door de Verkoper.

6.2.3 Hoe worden de leveringskosten berekend?

De levering is gratis :

 

  • - Voor alle opgerolde matrassen (express levering*) zonder minimum aankoopbedrag

evenals :

  • - Voor alle producten die op de Site staan vanaf een aankoop van 999€ (totaalbedrag van de producten in het winkelmandje, exclusief leveringskosten)

 

In andere gevallen hangen de leveringskosten af van de grootte van het product en het gewicht ervan:

 

  • Matrassen, bedbodems, bedden, hoofdeinden

Deze producten worden geleverd door vervoerders die gespecialiseerd zijn in grote pakketten.

 

Levering aan uw voordeur

45 €

Levering in de kamer van uw keuze

49 €

Levering in de kamer van uw keuze, met eenvoudige installatie*

59 €

Levering van een bestelling > € 999

gratis

Terugname van de oude beddengoed (alleen matrassen en bedbodems)

gratis

 

* Komt overeen met een inbedrijfstelling: levering in de kamer van uw keuze met installatie van matras en poten

  • Opgerolde matrassen

Indien u een terugname wenst, zal de levering geschieden door vervoerders die gespecialiseerd zijn in grote pakketten en niet in expresleveringen.

 

Expres levering zonder terugname

gratis

Levering aan uw voordeur met terugname (alleen matrassen en bedbodems)

55 €

Levering in de kamer van uw keuze met terugname (alleen matrassen en bedbodems)

59 €

 

  • Dekbedden, kussens, poten, beddengoed

 

Standaard levering

9 €

Express levering

19 €

 

  1. 7. HERROEPINGSRECHT

7.1 In overeenstemming met de bepalingen van de consumentenwetgeving beschikt u over een termijn van 14 werkdagen vanaf de datum van levering van uw bestelling bij u thuis of via Click & Collect. Dit herroepingsrecht heeft uitsluitend betrekking op aankopen door een consument in de zin van voornoemde code.

7.2 Voor elke retourzending, ongeacht de oorzaak, geldt dat het product :

 

  • - perfect verpakt in de originele hermetisch afgesloten verpakking, compleet met alle toebehoren (handleidingen, afstandsbedieningen, enz.)
  • - in perfecte staat, schoon (geen kringen, vlekken, geuren of deuken)
  • - vergezeld van de aankoopfactuur

 

Retourzendingen worden geweigerd in de volgende gevallen :

 

  • - producten die zonder aankoopfactuur worden teruggestuurd
  • - producten die zonder verpakking, met beschadigde verpakking en/of niet hermetisch worden teruggestuurd
  • - producten die onvolledig, beschadigd of vervuild worden teruggestuurd
  • - producten speciaal geconfigureerd op verzoek van de klant: maat, materiaal, kleur, specifiek (boxspring)

 

Indien de bestelling bestaat uit verschillende producten die afzonderlijk worden geleverd of in het geval van een bestelling van een product dat bestaat uit meerdere partijen of onderdelen waarvan de levering over een bepaalde periode is gespreid, gaat de herroepingstermijn in op de datum van ontvangst van het laatste product, de laatste partij of het laatste onderdeel.

 

7.3 Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u :

  • - Neem contact met onze klantendienst per telefoon of e-mail, met uw factuurnummer :

 

Het voorafgaande akkoord van onze Klantendienst wordt gegeven mits naleving van de procedure beschreven in artikel 7.2 van de AV.

 

  • - Wanneer het product bij u thuis werd afgeleverd:

De terugzending van het product gebeurt op uw eigen manier, op uw eigen kosten en risico, en dit binnen 14 dagen na de verzending van uw herroepingsbericht. Wij raden u daarom aan alle passende verzekeringen af te sluiten om dit risico te dekken en/of alle passende maatregelen te nemen om het product optimaal te beschermen. Als u problemen hebt met het terugsturen van uw product naar ons, kunt u contact opnemen met onze klantenservice, die ervoor kan zorgen dat de retourzending naar u wordt uitgevoerd. Voor deze dienst wordt €50 in rekening gebracht (gemiddelde kosten voor het vervoer van een omvangrijk product).

 

  • - Wanneer het product werd via Click & Collect besteld:

Wanneer u een product met gratis afhaling in een winkel heeft besteld en u wenst uw herroepingsrecht uit te oefenen, wordt u verzocht zich met het product en uw kasticket naar dezelfde winkel te begeven.

In alle gevallen wordt uw terugbetaling uitgevoerd door creditering van uw bankrekening (creditcardrekening gedebiteerd bij de bestelling) binnen maximaal 14 dagen vanaf de datum waarop onze klantendienst op de hoogte is gebracht van uw beslissing om af te zien. We kunnenj de terugbetaling uitstellen tot de ontvangst van de producten (in de staat en onder de voorwaarden zoals bepaald in artikel 7.2).

Uw aansprakelijk kan worden gesteld in geval van waardevermindering van de goederen als gevolg van een andere behandeling dan die welke nodig is om de aard, de kenmerken en de goede werking van deze goederen vast te stellen. In dat geval behouden wij ons het recht voor om een korting te geven op de terugbetaling van uw product.

 

  1. 8. 200 NACHTEN OP PROEF

Naast de wettelijke herroepingstermijn, waarvan de procedure wordt beschreven in artikel 7 van de AV, bieden wij u de mogelijkheid om uw matras om te ruilen.

Voor elke aankoop van een nieuwe matras tegen een minimumprijs van 299 € incl. BTW, u heeft het recht om de matrassen slechts één keer tussen de 31e dag en de 200e dag gratis te vervangen vanaf de receptie van uw matras.

Deze termijn van 30 nachten is nodig om u te laten wennen aan uw nieuwe beddengoed en het comfort van de matras echt te evalueren.

Voor meer informatie over de procedure en de voorwaarden die op deze dienst van toepassing zijn, raadpleegt u de pagina « 200 proefnachten ».

 

  1. 9. ALGEMENE GARANTIEVOORWAARDEN

Voor alle (wettelijke of commerciële) garantie-aanvraag moet u de procedure die wordt beschreven op de pagina « garantie en dienst na verkoop »

 

9.1 Wettelijke garantie van de verkoper

OKI, een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd te 350, rue des Verdiers in Lys Lez Lannoy (59390) staat garant voor de conformiteit van de goederen met het contract, waardoor de koper een beroep kan doen op de wettelijke conformiteitsgarantie van de artikelen L. 217-4 en volgende van de consumentenwet of de garantie van gebreken aan het verkochte goed in de zin van de artikelen 1641 en volgende van het Burgerlijk Wetboek.

 

In dit verband en ter informatie worden de artikelen L. 217-4, L. 217-5, L. 217-12 en L. 217-16 van de Consumentenwetboek en de artikelen 1641 en 1648 van het Burgerlijk Wetboek hieronder weergegeven (9.1.1 en 9.1.2).

Indien de wettelijke conformiteitsgarantie wordt ingeroepen, wordt u eraan herinnerd dat u over een termijn van 2 jaar vanaf de levering van de goederen beschikt om actie te ondernemen en dat u kunt kiezen tussen herstel of vervanging van de goederen, met inachtneming van de kostenvoorwaarden van artikel L. 217-17 van het consumentenwetboek. U hoeft het bestaan van het gebrek aan overeenstemming van de goederen niet te bewijzen gedurende de 24 maanden die volgen op de levering van de goederen

Bovendien kunt u besluiten de garantie tegen verborgen gebreken van het verkochte in de zin van artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek toe te passen. In dat geval kunt u kiezen tussen de ontbinding van de verkoop of een vermindering van de prijs overeenkomstig artikel 1644 van het Burgerlijk Wetboek.

U wordt er uitdrukkelijk op gewezen dat wij niet de producent zijn van alle aangeboden producten in de zin van wet nr. 98-389 van 19 mei 1998 betreffende de aansprakelijkheid voor producten met gebreken.

Ten slotte wordt eraan herinnerd dat de wettelijke garanties inzake conformiteit en tegen verborgen gebreken los staan van de commerciële garantie van artikel 9.2 van de AV.

 

9.1.1 Bepalingen van het consumentenwetboek

Art. L. 217-4 → De verkoper levert de goederen in overeenstemming met de overeenkomst en is aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat op het ogenblik van de levering bestaat.

Hij is eveneens aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat voortvloeit uit de verpakking, de montagevoorschriften of de installatie, indien deze volgens het contract tot zijn verantwoordelijkheid behoren of onder zijn verantwoordelijkheid zijn uitgevoerd.

 

Art. L. 217-5 → De goederen zijn in overeenstemming met de overeenkomst:

1° Als het geschikt is voor het gebruik dat normaal van een vergelijkbaar goed verwacht kan worden en, indien van toepassing:

 

  • - als het goed overeenkomt met de beschrijving die door de verkoper gegeven is en de kwaliteiten bezit die de verkoper aan de koper in de vorm van een voorbeeld of model gepresenteerd heeft;
  •  - als het goed de kwaliteiten heeft die een koper redelijkerwijze kan verwachten op basis van de openbare verklaringen van de verkoper, de fabrikant of diens vertegenwoordiger, met name in reclame of op het etiket;

 

2° Als het goed over de kenmerken beschikt die in onderling overleg door de partijen werden vastgesteld of eigen zijn aan een bepaald gebruik dat de koper wenst, uitgelegd aan de verkoper en begrepen door de verkoper.

 

Art. L. 217-12 → De rechtsvordering als gevolg van gebrek aan overeenstemming vervalt twee jaar na levering van de goederen (L. no 2020-105 van 10 feb. 2020, art. 23, van kracht op 1ste jan. 2022) « onverminderd de laatste twee alinea's van artikel L. 217-9 ».

Art. L. 217-16 → Wanneer de koper de verkoper in de loop van de hem bij de aankoop of reparatie van een roerend goed verleende handelsgarantie verzoekt om een door de garantie gedekte reparatie, wordt een eventuele periode van immobilisatie van ten minste zeven dagen toegevoegd aan de nog lopende garantieperiode.

 

Deze termijn loopt vanaf de datum van het verzoek om interventie van de koper of vanaf het tijdstip waarop de betrokken zaak voor reparatie ter beschikking wordt gesteld, indien dit later is dan het verzoek om interventie.

 

9.1.2 Bepalingen van het Burgerlijk Wetboek

Art. 1641 → De verkoper is gebonden door de garantie voor verborgen gebreken in het verkochte ding dat het ongeschikt maakt voor het gebruik waarvoor het bedoeld is, of dat dergelijk gebruik zo sterk vermindert dat de koper het niet zou hebben verworven, of zou een lagere prijs hebben gegeven, als hij deze had gekend.

Art. 1648 → De rechtsvordering op grond van koopvernietigende gebreken moet door de koper worden ingesteld binnen de twee jaar na de ontdekking van het gebrek.

 

In het in artikel 1642-1 bedoelde geval moet de vordering op straffe van executie worden ingesteld binnen een jaar na de datum waarop de verkoper van de kennelijke gebreken kan worden ontheven.

 

9.2 Commerciële garantie 

Deze uitgebreide garantie is bedoeld om de kern van de matras te beschermen tegen abnormale doorbuiging of voortijdige vervorming onder normale gebruiksomstandigheden, op een geschikte ondergrond in perfecte staat.

Er zij op gewezen dat de fase van aanpassing aan uw lichaamsvorm kan leiden tot een lichte inzakking van minder dan 20% van het vulmateriaal. Dit is normaal en valt niet onder de garantie.

De bedbodems en hun motoren zijn 2 jaar bij normaal gebruik gegarandeerd tegen productiefout.

De huidige garantie van 2 jaar dekt alleen het frame van de lattenbodem

De toepassing van de commerciële garantie is afhankelijk van de overlegging van de factuur.

Er zij op gewezen dat er een beginsel bestaat dat bekend staat als "veroudering" op de matrassen, hetgeen neerkomt op een aftrek van de gebruikswaarde van het product gedurende de periode tussen de aankoop en de datum van het beroep op de garantie. Zo wordt de restwaarde van het product waarvoor een kredietnota wordt opgesteld, berekend volgens onderstaande tabel:

 

Garantie 0 tot 2 jaar

       Garantie van 2 tot < 3 jaar

      Garantie van 3 tot < 4 jaar

     Garantie van 4 tot < 5 jaar

100% van de waarde

       80 % van de waarde

      60 % van de waarde

     40 % van de waarde

 

Met deze garantie verbinden wij ons ertoe een tegoedbon af te geven die overeenkomt met de restwaarde van het product. Er vindt geen terugbetaling gemaakt (na de terugtrekkingsperiode van 14 dagen). Elke vervanging of reparatie verlengt de garantieperiode of de 200-nacht service niet.

 

9.3 Uitsluiting van garantie

Om van de garantie te kunnen profiteren, moet het product in de originele verpakking perfect schoon zijn geretourneerd, vrij van vlekken, niet beschadigd en niet beschadigd, compleet en vergezeld van de factuur.

Om in aanmerking te komen voor de garanties, moeten matrassen met name aan de volgende voorwaarden voldoen:

 

  • - De matras moet in perfecte staat op een geschikte bedbodem zijn geplaatst, wat de levensduur en kwaliteit van de matras waarschijnlijk niet zal veranderen
  • - Veer- en pocketveermatrassen mogen niet worden gebruikt op lattenbodems met een afstand tussen elke lat groter dan 5 cm
  • - De matras moet streng zijn beschermd door een waterdichte matrasbeschermer
  • - Matras mag nooit direct op de vloer of op een ongeventileerde steun zijn geplaatst
  • - Matras moet minstens twee keer per maand (hoofd / voet en voor / achterkant ) zijn omgedraaid, tenzij anders aangegeven door een matras.
  • - In geen geval mag het etiket op de matrasrand worden verwijderd.

 

De garanties dekken niet:

 

  • - Schade die het gevolg kan zijn van gebrek aan onderhoud, onjuiste montage, oneigenlijk gebruik, gebruik voor professionele of commerciële doeleinden, corrosie, oxidatie, ongeval, een abnormaal fenomeen van vochtigheid of hitte (schimmel, sporen van vochtigheid, verslechtering wegens verbranding), poging tot reparatie of andere transformaties die aan het product zijn aangebracht (zagen, boren, ...), noch de aantasting van de weefsels van bekleding, naaigaren of andere elementen waarvan het goede gedrag is gekoppeld aan de gebruiksvoorwaarden.
  • - Cosmetische schade en schade aan uiterlijk.
  • - De latten, eindkappen en kogelgewrichten van de lattenbodem en bedden.

 

  1. 10. BEHANDELING VAN MEUBELAFVAL

Meubelartikelen aan het einde van hun levensduur mogen niet worden weggegooid in de container of in de container van hun gemeente, in toepassing van decreet nr. 2012-22 van 6 januari 2012. Deze verordeningen hebben met name tot doel de verspilling van grondstoffen te beperken en het milieu en de menselijke gezondheid te beschermen.

U heeft 3 mogelijkheden :

 

  • - ofwel gebruikte apparatuur terug brengen naar één van onze winkels die zich ertoe verbindt deze kosteloos terug te nemen op vertoon van het aankoopbewijs van een nieuw identiek apparaat op leroidumatelas.be
  • - ofwel om de gebruikte apparatuur in te leveren bij recyclingcentra of lokale inzamelpunten die door de lokale autoriteiten zijn opgericht,
  • - ofwel om de uitrusting aan een sociale vereniging te geven (Emmaüs, Rode Kruis ...)

 

  1. 11. KLANTENDIENST

Voor elke vraag, informatie of klacht staat onze klantenservice tot uw beschikking :

 

  • - - telefonisch op 056 93 01 17 van maandag tot en met vrijdag (behalve op feestdagen) van 8 tot 18 uur voor alle vragen met betrekking tot :
    • - het volgen van uw bestelling,
    • - een herroeping of non-conformiteit van het product na aankoop
    • - de uitvoering van garanties in het geval van een defect,
    • - per e-mail naar het volgende adres : serviceclient@leroidumatelas.fr
    • - per post naar het volgende adres: Klantendienst OKI, 350 rue des Verdiers à Lys Lez Lannoy (59390) (pakketten mogen niet worden geretourneerd naar dit adres zonder voorafgaande toestemming).

 

Er kan geen bestelling via de klantenservice geplaatst worden. Bestellingen moeten op onze site geregistreerd worden.

 

  1. 12. DATA EN PERSOONLIJKE GEGEVENS

12.1 AVG

In het kader van onze commerciële relatie is OKI, als verwerkingsverantwoordelijke, verplicht een aantal verplichte persoonsgegevens te verzamelen die met een asterisk zijn aangegeven. Deze gegevens zijn nodig om uw bestelling te verwerken, onze commerciële relatie te beheren en wettelijke en commerciële garanties uit te voeren.

Als u deze informatie niet verstrekt, kan uw verzoek niet in behandeling worden genomen. Deze gegevens zijn bestemd voor het bedrijf OKI en kunnen worden doorgegeven aan dienstverleners die wij naar behoren hebben gemachtigd (bijvoorbeeld leveringsbedrijven) of aan een administratieve of gerechtelijke instantie die hierom verzoekt.

Uw gegevens worden alleen gebruikt voor commerciële prospectie vanaf de Site, per e-mail, met uw uitdrukkelijke toestemming.

U hebt het recht van toegang, rectificatie, verzet, overdraagbaarheid en verwijdering van de u betreffende gegevens, alsmede het recht om de verwerking van de u betreffende gegevens te beperken, welk recht u elektronisch kunt uitoefenen door te schrijven naar : dataprotection@lrdm.eu

 

12.2 Cookies

De Site gebruikt cookies om technische redenen, om de navigatie te vergemakkelijken en om u te laten profiteren van onze beste product- en dienstenaanbiedingen.

De cookie stelt ons niet in staat u te identificeren, maar verzamelt in het algemeen informatie over uw bezoek aan onze Site. Hierdoor weten wij welke delen van onze Site voor u interessant zijn. De Site kan dan uw interesses beter begrijpen en u informatie verstrekken die op uw behoeften is afgestemd.

Deze cookies voorkomen ook dat u telkens opnieuw informatie moet verstrekken die u ons al heeft gegeven, omdat ze onthouden dat u ons deze informatie op een eerder tijdstip heeft gegeven. U kunt het bestaan van deze cookies opsporen en ze eventueel verwijderen.

U kunt ook voorkomen dat cookies worden opgeslagen wanneer u zich voor het eerst aanmeldt of door deze functie in uw browser uit te schakelen.

Ten slotte kunt u de op uw computer gegenereerde cookies verwijderen door de privacy- en beveiligingsinstellingen van uw browser (Internet Explorer, Chrome, Firefox, enz.) te openen.

 

  1. 13. INTELLECTUEEL EIGENDOM

Alle elementen van de Site, inclusief de onderliggende technologie, worden beschermd door auteursrechten, handelsmerken en octrooien. Door verbinding te maken met de Site stemt u ermee in de gehele of gedeeltelijke inhoud ervan niet te kopiëren of te downloaden, tenzij met voorafgaande en uitdrukkelijke toestemming van OKI.

Gebruikers met een eigen Internet site kunnen een eenvoudige link op hun site plaatsen die rechtstreeks naar de homepage van de Site verwijst. In dit geval is het geen affiliatieovereenkomst.

Anderzijds is elke hypertekstlink die naar de Site verwijst en gebruik maakt van de techniek van framing en in-linking, strikt verboden. In elk geval moet elke link, zelfs stilzwijgend toegestaan, op ons eenvoudig verzoek worden ingetrokken.

 

  1. 14. OVERMACHT

De Site is ontheven van zijn verantwoordelijkheid in alle gevallen van overmacht, gekoppeld aan onweerstaanbare, onvoorzienbare omstandigheden buiten de wil van de partijen.

 

  1. 15. GESCHILLENBESLECHTING

U kunt op elk moment contact opnemen met de klantenservice op 056 93 01 17 tussen 8.00 en 18.00 uur (van maandag tot vrijdag).

Voor elke klacht en vóór elke juridische of buitengerechtelijke actie, moet u contact met ons opnemen via e-mail: Klantendienst web – OKI, 350 rue des Verdiers 59390 Lys lez Lannoy en/of per e-mail: serviceclient@leroidumatelas.fr. Samen zullen we ons concentreren op het vinden van een minnelijke oplossing.

Volgens de EU-verordeningen inzake geschillenbeslechting en in overeenstemming met art. 14.1 van Verordening (EU) 524/2013, we informeren u dat de Europese Commissie alle consumenten een online platform voor geschillenbeslechting biedt dat beschikbaar is via de volgende link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

De Koper kan ook conventionele bemiddeling gebruiken met SAS MEDIATION - SOLUTION CONSOMMATION waar de Verkoper lid van is: online op www.sasmediationsolution-conso.fr/ Per post: Mediation Solution - 222, 01800 SAINT JEAN DE NIOST / Telefonisch: + 33 4 82 53 93 06 / Per e-mail: contact@sasmediationsolution-conso.fr of gebruik een andere alternatieve methode voor geschillenbeslechting (bijvoorbeeld verzoening).

Bij gebrek aan een minnelijke schikking van het geschil, kunnen alle geschillen waartoe de koop- en verkooptransacties die zijn gesloten op grond van deze algemene verkoopvoorwaarden aanleiding geven, wat betreft hun geldigheid, hun interpretatie, hun prestaties, hun beëindiging, gevolgen en gevolgen, die niet in der minne tussen de verkoper en de klant konden worden geregeld, wordt onder de voorwaarden van het gemeen recht aan de bevoegde rechtbanken voorgelegd.

 

  1. 16. VALUMAT

OKI – 350, rue des Verdiers in Lys lez Lannoy ( 59350 ) Frankrijk – in zijn hoedanigheid van distributeur op de markt van meubelelementen waarbij op afstand aan België wordt verkocht, is geregistreerd onder het ledennummer VALUMAT: 00930

Dit aantal garandeert dat we door ons aan VALUMAT te houden, voldoen aan onze wettelijke verplichtingen op het gebied van milieu.