ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN OP INTERNET

leroidumatelas.be

SARL OKI - 26 rue du Vertuquet - 59960 Neuville en Ferrain
RCS Lille Métropole n ° 518 059 282
Telefoonnummer: 03.20.68.58.94 / E-mailadres: internet@lrdm.eu

1. ALGEMEEN

Deze algemene huidige verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die via de website www.leroidumatelas.eu geplaatst zijn

Deze voorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van alle andere voorwaarden, met name de voorwarden welke gelden bij verkoop in winkels.

De website leroidumatelas.be biedt u allerlei producten die met name bestemd zijn om uw huis uit te rusten, die u door middel van een online bestelling met levering (thuis of bij een afhaalpunt) of met een gratis afhaling int een van onze winkels kunt verwerven. Deze aanbiedingen zijn bedoeld voor consumenten met een Franse bankrekening.

Bij iedere bestelling die u op de website van leroidumatelas.be plaatst geeft u aan akkoord te gaan met al deze algemene verkoopvoorwaarden. Ook wordt u ten zeerste aangeraden om deze aandachtig te lezen voorafgaand de bevetiging van uw bestelling. Daarbij wordt u in elke fase van de site op de essentiële voorwaarden van uw bestelling herinnerd en wordt u gevraagd deze te bevestigen.

Door op de site leroidumatelas.be te bestellen, erkent u dat u de volledige capaciteit heeft om u onder deze voorwaarden te verbinden en verklaart u dat de verwerving van deze producten voor privégebruik bedoeld is.

Om u de beste service te kunnen bieden, behouden wij ons het recht voor om deze algemene verkoopvoorwaarden op elk moment aan te passen of te wijzigen. Alleen de algemene verkoopvoorwaarden die van kracht waren op het moment van bestellen zijn van toepassing. U kunt ze ook bewaren (door ze op te slaan of af te drukken), zodat u ze indien nodig op elk moment beroep op kunt doen. De algemene verkoopvoorwaarden zijn geldig voor de duur die nodig is voor de levering van de onderschreven goederen en tot het verstrijken van hun garanties.

2. PRODUCTAANBIEDING EN BESCHIKBAARHEID

2.1 De productaanbiedingen en hun prijzen kunnen op elk moment worden gewijzigd en zijn geldig zolang ze zichtbaar zijn op de site en zolang de voorraad strekt.
Alle prijzen van de aangeboden producten op leroidumatelas.be zijn in euro's uitgedrukt inclusief alle belastingen, inclusief eco-deelname, exclusief deelname aan bezorgkosten en, indien van toepassing, inbedrijfstelling.
Alle foto's van de op de site aanwezige producten zijn niet contractueel.

De leveringsprijzen zijn als volgt:

LEVERINGSTARIEVEN EN BEHEERSREGELS:

TYPE 1 : Categorieën: BEDLINNEN EN HOOFDKUSSENS EN Toebehoren families: boxsprings, relaxaccessoires en matrasbeschermers

IN HET GEVAL VAN EEN HOMOGENE WINKELWAGEN: d.w.z. uitsluitend bestaande uit deze producten BRIEVENBUSBEZORGING OF IN PERSOON ZONDER HANDTEKENING

BEDRAG VAN UW MANDFRANKRIJKBELGIË / LUXEMBURG / NEDERLAND
0€ tot 29,99€7,90€9,90€
30€ tot 49,99€9,90€14,90€
50€ tot 99,99€14,90€19,90€
100€ tot 199,99€19,90€24,90€
> 200 €24,90€29,90€

TYPE 2 MATRASSEN, BEDBODEMS, BEDDEN

Voor Frankrijk (exclusief Corsica), België en Luxemburg

  • EVERING IN DE RUIMTE VAN KEUZE MET UITPAKKEN EN TERUGNEMEN VAN VERPAKKING : 39€
  • LEVERING IDEM + TERUGNAME VAN OUD PRODUCT: 59€

TYPE 3: BEDDEN SETS

Voor Frankrijk (exclusief Corsica), België en Luxemburg

  • LEVERING TER PLAATSE MET UITPAKKEN EN TERUGNAME VAN VERPAKKING : 49€
  • LEVERING IDEM + TERUGNAME VAN OUD PRODUCT : 69€

TYPE 4 : ONTSPANNING EN BOXSPRINGS:

Voor Frankrijk (exclusief Corsica), België en Luxemburg

  • LEVERING IN DE GEKOZEN RUIMTE VAN KEUZE MET UITPAKKEN EN TERUGNAME VAN VERPAKKING: 59€
  • LEVERING IDEM + TERUGNAME VAN OUD PRODUCT : 79€

De productaanbiedingen en prijzen die op leroidumatelas.be gepresenteerd zijn, zijn enkel geldig voor online bestellingen. Wij kunnen hoogwaarschijnlijk producten op leroidumatelas.be te koop aanbieden en die niet rechtstreeks in winkels te koop zijn, zodat deze producten enkel in de vorm van een online bestelling met thuisbezorging beschikbaar zijn of met een gratis afname in één van onze winkels.

2.2 De foto's, beelden en teksten op leroidumatelas.be zijn niet contractueel zolang ze geen betrekking hebben op de essentiële eigenschappen en kenmerken van het product.

2.3 Ook al voldoen alle producten aan de Franse wet- en regelgeving, is het aan u om hun compatibiliteitsvoorwaarden met hun gebruik te respecteren, evenals de installatie en met de complementaire producten die al in uw bezit zijn. Met name pocketveringmatrassen zijn niet geschikt voor boxsprings die een lamelafstand van meer dan 5 cm hebben. Deze in acht neming vóór elke bestelling is essentieel voor zover, afgezien van de regels met betrekking tot de herroepingstermijn, geen enkel product voor persoonlijk gemak geruild of vergoed zal worden.

2.4 U wordt erop gewezen dat de producten die op leroidumatelas.be verkocht worden alleen voor persoonlijk gebruik zijn, niet bedoeld zijn voor intensief of professioneel, collectief of associatief gebruik. Anders zou u niet langer in staat zijn om van enige garantie van ons of van onze eigen leveranciers te genieten.

2.5 Om ervoor te zorgen dat onze producten voor al onze klanten beschikbaar zijn, behouden wij ons het recht voor om te weigeren om een abnormaal gewaardeerde bestelling geheel of gedeeltelijk te honoreren, rekening houdend met de hoeveelheden producten die gewoonlijk door een consument besteld worden. Eveneens behouden we ons het recht voor om elke bestelling te weigeren van een klant met wie er een geschil is of heeft bestaan over de betaling van een eerdere bestelling

3.EEN KLANTACCOUNT AANMAKEN

3.1 Om een bestelling te kunnen plaatsen met bezorging aan huis of gratis afhaling in één van onze winkels, zal u eerst een klantaccount moeten aanmaken. Dit moet ofwel voor elke bestelling aangemaakt worden, door op de link "klantengedeelte" te klikken die bovenaan de pagina van de internet site verschijnt, of bij het plaatsen van het eerste item in de winkelwagen.

3.2 Om uw account aan te maken, moet u eerst uw e-mailadres en een wachtwoord van minimaal 6 tekens invoeren. Voor elke toegang tot uw account wordt er vervolgens op uniciteit en identificatie door het systeem gecontroleerd. Bij verlies van wachtwoord kunt u op de link "Ik ben mijn wachtwoord vergeten" klikken en uw e-mailadres invoeren. U ontvangt dan vervolgens uw wachtwoord in uw mailbox. Dit wachtwoord wordt nooit en op geen enkele wijze of reden gebruikt om een betaling te doen. Dit wachtwoord is strikt vertrouwelijk en wordt gevraagd bij elke verbinding met uw account. U bent als enige verantwoordelijk voor de gevolgen van het gebruik van uw account en dit tot de uitschakeling ervan. Aan de andere kant wordt u om aanvullende informatie gevraagd om uw registratie voort te zetten (bedrijf of persoon, burgerlijkestaat, voornaam, achternaam, e-mailadres, uw favoriete winkel). Deze informatie is vooral nodig voor het beheren van de bestellingen. Het niet verstrekken van deze gevraagde informatie komt dus neer op het afzien van het aanmaken van een account. Voor meer informatie over ons persoonlijke gegevensbeleid kunt u onze speciale pagina Beleid Persoonlijke Gegevens raadplegen

3.3 Met uw account kunt u :

  • de voortgang van uw lopende bestellingen en de geschiedenis (van minder dan 12 maanden) van uw oude bestellingen raadplegen,
  • uw persoonsgegevens wijzigen,
  • uw afleveradressen wijzigen en kiezen,
  • uw abonnementen op nieuwsbrieven beheren

3.4.1 Wanneer u een account op leroidumatelas.be aanmaakt, verbinden wij ons ertoe om u op elk moment gedurende ten minste 12 maanden toegang tot uw account te geven. Na deze deadline en om redenen zoals technische opslag en opslag mbt gegevens, behouden we ons het recht voor om deze zonder specifieke formaliteit, bij afwezigheid van een bestelling van meer dan 12 maanden, op elk moment te deactiveren. In geval van fraude van uw kant, wordt de deactivering automatisch uitgevoerd, zelfs in het geval van een bestelling van minder dan 12 maanden

3.4.2 In het geval dat u uw account wenst te deactiveren, kunt u dit aanvragen door contact op te nemen met onze klantenservice. We verbinden ons ertoe om uw account binnen een maximumperiode van één maand na ontvangst van dit verzoek te deactiveren.

3.4.3 Deactivering van het account verwijdert alle gegevens die zijn opgeslagen (bestelgeschiedenis, persoonlijke gegevens ...). Het deactiveren van een eerste account, of dit nu op uw initiatief is of het onze (behalve fraude), belet u niet om later een nieuw account aan te maken.

3.5 In geval van een fout bij het aanmaken van uw account of het plaatsen van een bestelling, kan alle de door u gecommuniceerde informatie, niet onze verantwoordelijkheid qua beschikbaarheid van het product verhindert of vertraagt. U bent verantwoordelijk voor de volledigheid en juistheid van de informatie (burgerlijkestaat, contactgegevens, factuuradres, afleveradres, bankgegevens, leveringsbeperkingen, enz.) die door u is gevalideerd op moment van bestelling.

4. DE BESTELLING

Om één of meer producten die op leroidumatelas.be gepresenteerd worden te kopen, nodigen we u uit om uw winkelwagen te vullen door de producten van uw keuze te selecteren. Bij het selecteren van een product bieden we ofwel bezorging aan huis of gratis afhaling in één van onze winkels.

4.1 Om een bestelling te plaatsen, wordt u verzocht de verschillende bestelstappen op de site te volgen, namelijk:

  • de keuze van het product door deze in de winkelwagen te plaatsen door op het tabblad "Toevoegen aan winkelwagen" te klikken,
  • klantidentificatie via de sectie "Mijn account",
  • de leveringsvoorwaarden door uw leveringskeuze op te geven tussen levering aan huis of gratis afhalen in de winkel,
  • betalingsmethoden via de sectie Veilig betalen
  • en de afronding van de bestelling met de vermelding "uw betaling bevestigen", waarna de sectie "bevestiging" de aldus gemaakte bestelling samenvat.

We vestigen in het bijzonder uw aandacht op de wijze van aanvaarding van de bestelling op de website www.leroidumatelas.be. Door op "uw betaling bevestigen" te klikken, bent u er van op de hoogte dat de bestelling gelijk staat aan een "elektronische handtekening" en dat u zonder voorbehoud deze algemene voorwaarden aanvaard. Deze "dubbele klik" vormt uw onherroepelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding van de bestelling.

Zodra de bestelling geplaatst is en aan fraudebestrijdingscontroles onderhevig is, evenals eventuele inherente bij toekenning van een betaling in 3 of 4 keer, ontvangt u een bevestigingsmail in uw inbox. Deze mail bevestigt uw bestelling en de beschikbaarheid van het / de bestelde product (en) en de plaats van levering. Ook wordt de verkoop pas gesloten na de bevestiging door middel van deze e-mail.

4.2 U kunt de verwerking van uw bestelling in uw klantaccount volgen. Uw digitale factuur is tot uw beschikking in de sectie geschiedenis van uw bestellingen en dit vanaf de verzending van het product. We raden u aan om deze op een digitale ondersteuning op te slaan, met name voor garantiedoeleinden. Verder informeren wij u voor elke (betaalde) bestelling met een bedrag dat groter is dan of gelijk is aan 120 euro, wij de bewaring ervan (van zowel de bestelling als de factuur) te verzekeren gedurende een periode van 10 jaar en dit vanaf de levering van het product. We garanderen u te allen tijde toegang tot deze documenten.

4.3 In het geval dat het / de bestelde product(en) niet beschikbaar zijn, wordt u hiervan op de hoogte gebracht en krijgt u indien nodig een gedeeltelijke levering of een gedeeltelijke afhaling aangeboden, of een gelijkwaardig product aangeboden of een volledige annulering van de bestelling. Als u niet wilt wachten op deze beschikbaarheid of in het geval van definitieve onbeschikbaarheid van het product of de bestelde producten, wordt de bestelling geannuleerd en worden de reeds betaalde bedragen binnen maximaal 30 dagen op uw bankrekening bijgeschreven of per cheque of teruggestort.

5. ONLINE BETALING

Voor alle bestellingen moet alles (producten, Serenity-pakket en bezorgkosten) bij het bevestigen van online betaling betaald worden.

Bij deze gelegenheid raden wij u aan om uw betaalmiddel te kiezen, met name tussen een contante betaling en een betaling in termijnen.

Om u in staat te stellen uw betaling veilig uit te voeren, gebruiken we het SSL-coderingsproces (Secure Socket Layer) dat al uw persoonlijke gegevens op het moment van indiening codeert. Om er zeker van te zijn dat u op het moment van de transactie een beveiligde verbinding hebt, raden we u aan om de http: // te controleren van het adres van onze site. Deze wordt namelijk https: //, de "s" betekent beveiliging(security).

5.1 Voor contante betaling worden alleen de volgende (Belgische) bankkaarten geaccepteerd: Bancontact, Carte Bleue, Visa en Mastercard.

5.2 Voor een betaling in termijnen heeft u de keuze tussen de opties: betalen in 3 of 4 termijnen met Oney Bank.

5.2.1. Betaling van uw bestelling in 3 of 4 keer met creditcard voor aankopen van 100 € tot 3000 € met Oney Bank.

Onze partner Oney Bank biedt u een financieringsoplossing genaamd 3x of 4x Oney, waarmee u uw aankopen van 100 € tot 2000 € in 3 of 4 keer met uw bankkaart kunt betalen.

Voorwaarden:
Deze aanbieding is voorbehouden aan natuurlijke personen (meerderjarige natuurlijke personen) die in België wonen en houders van een Visa- en MasterCard-bankkaart met een geldigheidsdatum die langer is dan de duur van de gekozen financiering. Kaarten met systematische toestemming, in het bijzonder van het type Electron, Maestro, Nickel, enz., Evenals e-cards, Indigo- en American Express-kaarten worden niet geaccepteerd

Inschrijvingsregeling:
Na het voltooien van uw bestelling, klikt u eenvoudig op de knop "3x 4x Oney creditcardbetaling". Vervolgens wordt u doorgestuurd naar de 3x 4x Oney-internetpagina van onze partner met het gedetailleerde overzicht van uw bestelling en de gepersonaliseerde financieringsaanvraag, die u vervolgens moet valideren. U voert uw persoonlijke gegevens in of, als u een 3x 4x Oney-account heeft, identificeert u zich met behulp van de inloggegevens die aan uw 3x 4x Oney-account zijn gekoppeld. U bent op de hoogte van de algemene betalingsvoorwaarden in verschillende termijnen waarop u zich wenst te abonneren en deze zijn in PDF-formaat aan u verstrekt, zodat u ze kunt lezen, afdrukken en opslaan voordat u ze accepteert. Vervolgens meldt u uw elektronische acceptatie door middel van het bijbehorende selectievakje. U erkent dat de "dubbele klik" is gekoppeld aan het selectievakje om met name kennis te nemen van de algemene voorwaarden, een instemming met de overeenkomst vormt en een onherroepelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding van de algemene voorwaarden van het product. Tenzij anders bewezen, vormen de door Oney Bank geregistreerde gegevens een bewijs van alle transacties tussen u en Oney Bank. Als u vraagt om te profiteren van een financieringsoplossing die door Oney Bank wordt aangeboden, wordt de informatie met betrekking tot uw bestelling verzonden naar Oney Bank, die deze zal gebruiken voor het bestuderen van uw verzoek met betrekking tot toekenning, beheer en krediet-terugvordering. Oney Bank behoudt zich het recht voor om uw financieringsaanvraag in 3x 4x Oney te accepteren of te weigeren. U heeft een herroepingstermijn van 14 dagen om van uw krediet af te zien.

Werking:
Betaling in 3 of 4 keer zonder kosten met een creditcard stelt u in staat om de bestelling die op onze handelaarsite is geplaatst als volgt te betalen:

  • een verplichte bijdrage, gedebiteerd op de dag van bevestiging van de verzending van uw bestelling die overeenkomt met een derde of een kwart van de bestelling,
  • twee of drie maandelijkse betalingen, elk overeenkomend met een derde of een kwart van de bestelling, 30 en 60 dagen daarna voor de 3e keer en 30, 60 en 90 dagen erna voor de 4e keer.

Betaling in 3 termijnen kan vanaf 100 € en tot 3000 € aankoop
Voorbeeld: voor een aankoop van 300 €, bijdrage van 100 € en vervolgens 2 maandelijkse betalingen van 100 €.
2 maanden lening tegen vaste JKP van 0%. Kosten van financiering: 0€

Oney Bank - SA met een kapitaal van € 50 - Hoofdkantoor: 741 avenue de Flandre 215 CROIX - RCS Lille Métropole 40 59170 546 - Orias-nummer: 380 - www.orias.fr - Correspondentie: CS 197 - 07 023 Lille Cedex 261 - www.oney.fr

6. REGELINGEN VOOR GRATIS AFHALEN IN DE WINKEL

Om één of meer producten die op www.leroidumatelas.be gepresenteerd worden te kopen, nodigen wij u uit om uw winkelwagen te vullen door de producten van uw keuze te selecteren. Wanneer u een product selecteert door deze aan uw winkelwagen toe te voegen, bieden we thuisbezorging of gratis afhaling in de winkel aan.

6.1 Als u kiest voor het gratis afhalen in de winkel, wordt u gevraagd uw winkel te kiezen om de beschikbaarheid van het product te controleren. In het geval dat u met het gratis afhalen uit de geselecteerde winkel "instemt", zullen we u de uitsluitende datum voor het beschikbaar stellen van het product / de producten meedelen, zodat u uw bestelling definitief kunt bevestigen of niet. Bij deze gelegenheid wordt de uitsluitende datum voor het beschikbaar stellen aan u aangekondigd in de vorm van de vermelding "Beschikbaar" of in de vorm van de vermelding "Beschikbaar binnen x dagen". De aldus aangekondigde periode "binnen x dagen" bedraagt in principe maximaal 10 tot 15 dagen. Deze vertraging komt overeen met de algemene vertraging, behalve op zon- en feestdagen.

6.2 Na de bevestiging van uw bestelling en van uw betaling, ontvangt u een bevestigingsmail op uw mailbox met in het bijzonder de datum van beschikbaarheid van het / de bestelde product(en). Ook zal de verkoop pas op basis van deze bevestiging per e-mail worden gesloten, zelfs voor "beschikbaarheid binnen 2 uur" moet u wachten op de ontvangst van deze e-mail voordat u naar de winkel gaat om het bestelde product op te halen.

Wat u nog enkel moet doen is binnen een maximumperiode van 8 dagen vanaf het verzenden van de bevestigings- en beschikbaarheids-e-mail, naar de aangegeven winkel gaan met de e-mail en uw bestelnummer en ID. In het geval dat u niet naar de winkel kunt gaan om uw product(en) op te halen, heeft u de mogelijkheid om een volmacht (door u gedateerd en ondertekend) te verlenen aan een persoon naar keuze, met een kopie van een van uw identiteitsdocumenten en die van de persoon die u machtigt. Deze volmacht moet ook vergezeld gaan van de bevestigings- en beschikbaarheids e-mail.

De productie van de bevestigings- en beschikbaarheids mail en een identiteitsbewijs is vereist om te voorkomen dat een kwaadwillende persoon de producten steelt die u hebt besteld en waarvoor u betaald hebt.

Tijdens uw bezoek aan de winkel om het/de bestelde product(en) gratis af te halen, wordt u uitgenodigd om uzelf aan de kassa te presenteren, die u een kassabon zal geven waarop de herroepingsdatum en de vervaldatum van de garantie worden vermeld. Deze bon moet in het bijzonder worden bewaard, zodat u, indien nodig, de contractuele garantie kunt laten gelden.

Buiten deze periode van 8 dagen vanaf de bevestigings- en beschikbaarheids mail behouden wij ons het recht voor om uw bestelling te annuleren. In dat geval worden deze reeds betaalde bedragen binnen maximaal 30 dagen op uw bankrekening teruggestort. Als u een financiering heeft aangevraagd, wordt deze geannuleerd en wordt elke bijdrage binnen maximaal 30 dagen op uw bankrekening bijgeschreven.

6.3 In het geval dat de bestelde producten op een enkele bepaalde datum niet beschikbaar zijn, hebt u de mogelijkheid om de beschikbare producten onmiddellijk te annuleren of te wachten tot de beschikbaarheid van de bestelling compleet is voordat u deze bij de geselecteerde winkel eenmalig en in zijn geheel ophaalt.

7. REGELINGEN VOOR THUISBEZORGING

Leveringen vinden alleen plaats op het Belgische vasteland en in Luxemburg.

7.1 DE VERSCHILLENDE LEVERINGSWIJZEN

Afhankelijk van het type producten kunnen we één of meerdere van de volgende leveringswijzen aanbieden:

  • levering aan huis zonder handtekening voor een pakket tot 30 kg,
  • een levering aan huis in de kamer met optioneel, het terug nemen van het oude product voor een pakket tot 130 kg.

Bij deze gelegenheid zullen we de kosten van de bezorgingsdienst aangeven, evenals de uitsluitende datum voor het beschikbaar stellen ervan. Deze informatie betreft de gehele bestelling, of het nu gaat om één of meerdere producten. U heeft toegang tot deze informatie en bepaalt de leveringswijzen tijdens uw de bevestiging van uw bestelling.

Ter informatie: de kosten van de bezorgingsdienst zijn afhankelijk van de aard van het product. In het geval van een bestelling met betrekking tot meerdere identieke producten, worden de kosten van de bezorgdienst vermenigvuldigd met 2 per 3 bestelde producten.

Zodra uw bestelling is bevestigd en de bestelde producten worden verzonden, ontvangt u een e-mail met de titel "Verzending van uw bestelling door onze vervoerder", met daarin de leveringsvoorwaarden. Houd er gelieve rekening mee dat de levering van pakketten aan vervoerders alleen op werkdagen plaatsvindt.

7.2 LEVERING AAN HUIS

7.2.1 In het geval van levering aan huis zonder handtekening, verschillen de leveringswijzentussen onze dienstverleners.

7.2.1.1 In het geval van postdienst zonder afspraak wordt geleverd op het adres van uw keuze. De bezorging gebeurt persoonlijk of in uw brievenbus. In geval van afwezigheid en als de grootte van het pakket niet in de brievenbus geleverd kan worden, wordt het pakket ter beschikking gesteld op het postkantoor van uw regio.

7.2.1.2 In het geval van VIR, van My Home Delivery neemt onze bezorgserviceprovider telefonisch contact op of stuurt hij u een sms om met u over een leverdatum en tijd af te spreken. Zodra de afspraak bevestigd is stuurt hij u een bevestigingsmail met de trackinglink. Als u afwezig bent tijdens bezorging aan huis, zal er een afwezigheidsbericht worden achtergelaten. In dit geval wordt u uitgenodigd om binnen 10 dagen contact op te nemen om een nieuwe afspraak te maken. Een nieuwe levering zal plaats vinden nadat een nieuwe afspraak met onze bezorgdienst gemaakt is. Als er na deze 10 dagen geen reactie is, wordt het pakket geretourneerd ten behoeve van leroidumatelas.be.

Wij vestigen uw aandacht op het feit dat het aan u is om de haalbaarheid van de levering te beoordelen. Met andere woorden, de plaats van levering moet gemakkelijk toegankelijk zijn, compatibel met de ontvangst van het product (afmetingen van de deuren, trappen). Het is ook aan u om bij het maken van een afspraak de bijzonderheden van de toegang aan te geven (lift, toegangscode, bewaker...). Indien nodig wordt u als enige verantwoordelijk gehouden in het geval van een mislukte levering als gevolg van een gebrek aan indicatie op het moment van de bestelling of incompatibiliteit van het pand met de ontvangst van het product.

7.2.1.3 Voor uw eenvoud kan de bezorger (van Bpost of VIR) bij uw afwezigheid, het pakket bij één van uw buren of bij de conciërge van uw gebouw afleveren. Als u een dergelijke aanpak niet wenst, nodigen wij u uit om dit te specificeren bij het bestellen in het gedeelte "Leveringsinstructies".

7.2.1.4 Als u het product aan het einde van deze periode niet ontvangt vanwege uw afwezigheid, behouden we ons het recht voor om het terug te nemen. Na telefonisch of per e-mail contact met u, kunnen we samen het volgende afspreken:

  • ofwel de bestelling annuleren en leroidumatelas.be zal het bedrag van het product vervolgens binnen 30 dagen op uw bankrekening terugstorten, minus de transportkosten die op uw kosten blijven,
  • of om het product op uw kosten terug te sturen naar het afleveradres met de nieuwe verzendkosten.

Als u niet binnen 10 dagen op ons telefonische of e-mailcontact reageert, wordt de bestelling automatisch geannuleerd en wordt het product teruggestuurd naar leroidumatelas.be, waarbij de transportkosten voor uw rekening blijven.

7.2.2.1  Bij levering aan huis met installatie worden de producten in de kamer en op de door de ontvanger gewenste locatie geplaatst. De dienst omvat:

  • kwantitatieve en kwalitatieve controle van producten voor en na het uitpakken
  • "gebruiksklaar" installatie van het product
  • lhet terug nemen van verpakkingen voor afval;

Bij het installeren van het product bepaalt u alleen (of de ontvanger van het product) de juiste plek waar het product geïnstalleerd moet worden. Het is uw verantwoordelijkheid om te controleren of de installatielocaties voldoen aan de aard van het product

7.2.2.3 In het geval van de optie "terug nemen van het oude product", zal de bezorger uw oude beddengoed verwijderen volgens het "één voor één" -principe. Het artikel moet worden in een plastic zak verpakt zijn of in de originele verpakking als het een dienst na verkoop is

7.2.3 Tijdens levering aan huis wordt u verzocht om de conformiteit van de bestelde producten te controleren door ze uit te pakken voordat de bezorger vertrekt. De conformiteit van de bestelling betekent de aanwezigheid van de producten (en de accessoires: instructies voor gebruik, afstandsbediening, enz.), Hun geschiktheid voor de bestelling en hun goede staat. Indien van toepassing, wordt u ook uitgenodigd om voorbehouden te maken die gerechtvaardigd lijken, of zelfs om het pakket te weigeren als deze waarschijnlijk geopend is of als het tekenen van schade vertoont. Deze reserveringen moeten worden gemeld op het afleveringsbewijs en dit vóór elke ondertekening, omdat dit de aanvaarding van de geleverde goederen impliceert en veronderstelt dat de levering overeenkomt met de bestelling. Deze bezwaren maken het, indien nodig, mogelijk de bezwaren tegen de leverancier te behouden. In dat geval wordt u ook uitgenodigd om deze bezwaren per e-mail te bevestigen en dit binnen 24 werkuren na ontvangst van de bestelde producten, via het volgende adres: internet@lrdm.eu. Tijdens deze melding van niet-naleving van leroidumatelas.be, wordt u uitgenodigd om uw verzoeken te specificeren:

  • de levering in overeenstemming met de bestelling te bezorgen (voornamelijk bij afwezigheid van een besteld product),
  • vergoeding of ruil.

We behouden ons echter het recht voor om niet met uw keuze in te stemmen in geval des onmogelijk uit te voeren is, met name als het product niet meer op voorraad is. In dat geval zullen wij, afhankelijk van uw keuze, u vergoeden of omruilen voor een product met vergelijkbare kenmerken.

7.2.4 We herinneren u eraan dat afgezien van uw herroepingsrecht voor thuisbezorging, geen product wordt teruggenomen voor persoonlijk gemak, ook begrepen voor niet-compatibiliteit van het product op de plaatsen van installatie van het product.

7.2.5 Leroidumatelas.be kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen als gevolg van een vertraging in de levering als gevolg van overmacht. De maximale levertijd is 30 dagen. Bij vertraging in de levering van meer dan 7 dagen zal de bestelling niet automatisch geannuleerd worden. Leroidumatelas.be informeert u telefonisch of per e-mail. U kunt dan besluiten de bestelling te annuleren. In het geval dat de bestelling na ontvangst van uw annuleringsbericht niet is verzonden, wordt de levering geblokkeerd en krijgt u de binnen 30 dagen de gedebiteerde bedragen terugbetaald. In het geval dat de bestelling is verzonden, heeft u altijd de mogelijkheid om de bestelling te annuleren door het pakket te weigeren. In dit geval vergoedt leroidumatelas.be de producten en de retourkosten binnen 30 dagen na ontvangst van de teruggave van het geweigerde pakket in de originele staat.

In het geval dat u besluit om uw bestelling te behouden ondanks de vertraging in de levering, zal leroidumatelas.be in geen geval de verzendkosten vergoeden.

8. INTREKKING VOORWAARDEN

8.1 In overeenstemming met de bepalingen van de consumentencode heeft u als consument een periode van 14 werkdagen, vanaf de dag van levering van uw bestelling of van de gratis afhaling in de winkel, om elk item dat niet niet met uw wensen overeenkomt een verzoek van terugbetaling in te dienen, product moet zich wel in de originele verpakking en staat bevinden, compleet met alle accessoires (handleidingen, afstandsbedieningen, enz.) in goede staat, geschikt voor re-marketing, vergezeld van de aankoopfactuur, met uitzondering van retourkosten die onder uw verantwoordelijkheid vallen.
De kosten voor het retourneren via My Home Delivery zijn gelijk aan de verzendkosten. Producten die onvolledig worden geretourneerd, zonder vergezeld te gaan van de aankoopfactuur, beschadigd of bevuild, worden geweigerd of zullen worden teruggevorderd met een vermindering in bedrag.

Evenzo worden retourzendingen niet geaccepteerd:

  • voor producten speciaal geconfigureerd op verzoek van de klant: maat, materiaal, kleur, specifiek (Boxspring)

In het geval van een bestelling van meerdere producten afzonderlijk geleverd of in het geval van een bestelling van een product dat bestaat uit partijen of meerdere stukken waarvan de levering over een bepaalde periode gespreid is, de herroepingstermijn loopt vanaf ontvangst van het laatste product, batch of stuk..

8.2 Wanneer u een product heeft besteld gevolgd door levering aan huis en u uw herroepingsrecht wilt uitoefenen, vragen we u om telefonisch of per e-mail met onze klantenservice contact op te nemen en dit met uw factuurnummer. Om de retourvoorwaarden van het product te optimaliseren, wordt u ook gevraagd om de retourzending vooraf te laten goedkeuren door onze klantenservice, die u een retourovereenkomst per e-mail zal sturen. Deze retourovereenkomst moet bij het te retourneren product gevoegd worden. Het retourneren van het product moet op eigen kosten gebeuren, voor uw rekening en risico, binnen 14 dagen na verzending van uw herroepingsbericht. We raden u ook aan alle nodige verzekeringen af te sluiten om dit risico te dekken en / of alle passende maatregelen voor een optimale productbescherming. Tegelijkertijd raden wij u aan om het product voor verzending te fotograferen, dus in het geval van een geschil met de vervoerder die u hebt gekozen, om uw goede trouw te tonen over de staat van het geretourneerde product.

Uw terugbetaling zal worden gedaan door de bankrekening te crediteren (bankrekening die bij het bestellen is gedebiteerd) binnen een periode van maximaal 14 dagen vanaf de datum waarop onze klantenservice op de hoogte is gesteld van uw beslissing van herroeping. In overeenkmst met artikel L 221-24 van de consumentencode kunnen we de terugbetaling uitstellen tot herstel van de producten (in de staat en voorwaarden hierboven gedefinieerd) of totdat u ons een bewijs van verzending van deze goederen, met als gekozen datum de eerste van deze feiten.

In overeenstemming met artikel L 221-23 van de consumentencode kan uw verantwoordelijkheid worden genomen in geval van waardevermindering van de goederen als gevolg van andere manipulaties dan die nodig zijn om de aard, de kenmerken en de goede werking van deze goederen vast te stellen. In dit geval behouden wij ons het recht voor om korting te geven op de terugbetaling van uw product.

8.3 Wanneer u een product heeft besteld met een gratis afhaling uit de winkel en u uw herroepingsrecht wenst uit te oefenen, wordt u uitgenodigd om zich in dezelfde winkel te presenteren, met het product en voorzien van uw ontvangstbewijs. Onder voorbehoud van de bovengenoemde bepalingen in artikel 8.1, wordt u een terugbetaling aangeboden, naar keuze, hetzij door een krediet dat 3 maanden geldig is in al onze Belgische winkels of door een terugbetaling op krediet van de bankrekening (debitering van bankpas) binnen maximaal 14 dagen na de datum waarop het herroepingsrecht is uitgeoefend.

U kunt het herroepingsformulier in pdf-formaat downloaden door hier te klikken

9. ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN OP INTERNET

9.1 GARANTIE VAN DE VERKOPER SARL OKI, 26 rue du Vertuquet 59960 Neuville-en-Ferrain

Onafhankelijk van de commerciële garantie, waarvan de voorwaarden hierbij worden ontwikkeld, blijft de verkoper gebonden aan de wettelijke garantie van overeenstemming genoemd in artikelen L.217-4 en volgens de consumentencode en die met betrekking tot de gebreken van het verkochte product, onder de voorwaarden voorzien, in de artikelen 1641 tot 1648 en 2232 van het burgerlijk wetboek.

9.1.1 WETTELIJKE GARANTIE

Artikel L217-4 van de consumentenwet:

« De verkoper leverd de goederen in overeenstemming met het contract en is aansprakelijk voor gebreken van overeenstemming die bij de levering voorkomen. Hij moet ook instaan voor gebreken van overeenstemming die voortvloeien uit de verpakking, de voorschriften voor assemblage/montage of installatie wanneer die via het contract aan hem werden toegewezen of onder zijn verantwoordelijkheid werden verricht[...].».

Artikel L217-5 van de consumentenwet:

“Het goed voldoet aan het contract: 1° Als het geschikt is voor het gebruik dat normaal van een vergelijkbaar goed verwacht kan worden en, indien van toepassing: - als het goed overeenkomt met de beschrijving die door de verkoper gegeven is en de kwaliteiten bezit die de verkoper aan de koper in de vorm van een voorbeeld of model gepresenteerd heeft;
- als het goed de kwaliteiten heeft die een koper redelijkerwijze kan verwachten op basis van de openbare verklaringen van de verkoper, de fabrikant of diens vertegenwoordiger, met name in reclame of op het etiket;
2° Als het goed over de kenmerken beschikt die in onderling overleg door de partijen werden vastgesteld of eigen zijn aan een bepaald gebruik dat de koper wenst, uitgelegd aan de verkoper en begrepen door de verkoper".

Artikel L217-12 van de consumentenwet:

“De rechtsvordering als gevolg van gebrek aan overeenstemming vervalt twee jaar na levering van de goederen".

Artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek:

" De verkoper is gebonden door de garantie voor verborgen gebreken in het verkochte ding dat het ongeschikt maakt voor het gebruik waarvoor het bedoeld is, of dat dergelijk gebruik zo sterk vermindert dat de koper het niet zou hebben verworven, of zou een lagere prijs hebben gegeven, als hij deze had gekend”.

1648 lid 1 van het Burgerlijk Wetboek:

"De rechtsvordering op grond van koopvernietigende gebreken moet door de koper worden ingesteld binnen de twee jaar na de ontdekking van het gebrek".

WETTELIJKE GARANTIE VAN CONFORMITEIT

Wanneer het over een wettelijke garantie van conformiteit gaat, mag/kan en is de consument:

  • Van een periode van twee jaar vanaf de levering van de goederen genieten om te handelen;
  • Kiezen tussen reparatie of vervanging van de goederen, met inachtneming van de kostprijsvoorwaarden voorzien in artikel L 217-9 van de Consumentenwet;
  • Vrijgesteld om binnen zes maanden na levering van de goederen het bewijs te leveren van het bestaan van het gebrek aan overeenstemming van de goederen. Deze periode wordt verlengd tot vierentwintig maanden vanaf 18 maart 2016, behalve voor tweedehands goederen.

De wettelijke conformiteitsgarantie is van toepassing ongeacht de mogelijke commerciële garantie.

Ter herinnering: de consument kan beslissen om de garantie tegen verborgen gebreken van het verkochte ding in de zin van artikel 1641 van het burgerlijk wetboek te implementeren en in dit geval kan hij kiezen tussen de resolutie van de verkoop of een verlaging van de prijs van verkoop; in overeenstemming met artikel 1644 van het Burgerlijk Wetboek.

9.2 De commerciële garantie van Serenity Pack

Deze garantie is gratis gedurende een periode van 2 jaar en van toepassing op alle nieuwe apparatuur die door een consument is gekocht en voor huishoudelijk gebruik wordt gebruikt op het grondgebied van België, van Luxemburg die is beschadigd door een defect dat schadelijk is voor de goede werking en afkomstig is van een fenomeen van interne oorsprong.

9.2.1 Omvang van de commerciële garantie:

Het gebruik van het Serenity Pack is beperkt tot één gebruik per product en per klant. Deze garantieverlenging is bedoeld om het omhulsel te dekken tegen elke abnormale verzakking of voortijdige vervorming onder normale gebruiksomstandigheden, op een geschikte boxspring en in goede staat. Opgemerkt moet worden dat de fase van aanpassing aan de vorm van uw lichaam een lichte verdichting van minder dan 20% van de vulmaterialen kan veroorzaken. Dit is normaal en kan niet van de garantie voorzien worden.
De bedbodems en hun motoren zijn gegarandeerd tegen fabricagefouten bij normaal gebruik.

9.2.2. Met uitzondering van de commerciële garantie zijn de volgende zaken niet gedekt:

De garanties dekken niet:

  • Schade die het gevolg kan zijn van gebrek aan onderhoud, onjuiste montage, oneigenlijk gebruik, gebruik voor professionele of commerciële doeleinden, corrosie, oxidatie, ongeval, een abnormaal fenomeen van vochtigheid of hitte (schimmel, sporen van vochtigheid, verslechtering wegens verbranding), poging tot reparatie of andere transformaties die aan het product zijn aangebracht (zagen, boren, ...), noch de aantasting van de weefsels van bekleding, naaigaren of andere elementen waarvan het goede gedrag is gekoppeld aan de gebruiksvoorwaarden.
  • Cosmetische schade en schade aan uiterlijk.

Bovenstaande bepalingen mogen in geen geval verminderd of geschrapt worden: de wettelijke garantie bedoeld in artikel 9.1.

9.2.3 Geldigheid van de commerciële garantie

De toepassing van de commerciële garantie is afhankelijk van de overlegging van de factuur. Overeenkomstig met artikel L217-16 van de consumentenwet, wanneer de koper de verkoper vraagt, in de loop van de commerciële garantie die hem bij de verwerving of reparatie van roerende goederen verleend is, een reparatie gedekt door de garantie, wordt er een stilstand van ten minste zeven dagen bij de resterende duur van de garantie opgeteld. Deze termijn loopt vanaf het verzoek tot tussenkomst van de koper of de voorziening voor herstel van de betreffende goederen, indien deze bepaling aansluit op het verzoek tot tussenkomst.

9.2.4 Mogelijke geschillen

In geval van moeilijkheden bij de toepassing van dit contract, heeft de koper de mogelijkheid om, vóór juridische stappen, een minnelijke schikking te vragen, met name met de hulp van: een consumentenvereniging, of een beroepsorganisatie in de sector, of een andere raad naar keuze

Er zij aan herinnerd dat het zoeken naar een minnelijke oplossing de korte voorwaarden van de wettelijke garantie of de periode van de commerciële garantie niet onderbreekt. Er zij aan herinnerd dat de naleving van de bepalingen van dit contract met betrekking tot de commerciële garantie in het algemeen en behoudens beoordeling van de rechtbanken: dat de koper zijn financiële verplichtingen jegens de verkoper nakomt, dat de koper het apparaat op een normale manier gebruikt.

Voor klachten kunt u contact opnemen met:
LRDM Klantenservice, 26 rue du Vertuquet 59960 Neuville-en-Ferrain.
Tel. : 0320685880. - E-mailadres: sav@lrdm.eu

Als een geschil blijft bestaan, kunt u naar het Europese online platform voor geschillenbeslechting gaan: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

10. AFVALVERWERKING VAN MEUBELS EN ELEMENTEN

Meubelartikelen aan het einde van hun levensduur mogen niet worden weggegooid in de container of in de container van hun gemeente, in toepassing van decreet nr. 2012-22 van 6 januari 2012. Deze verordeningen hebben met name tot doel de verspilling van grondstoffen te beperken en het milieu en de menselijke gezondheid te beschermen.

U heeft 3 mogelijkheden:

  • ofwel gebruikte apparatuur terug brengen naar één van onze winkels die zich ertoe verbindt deze kosteloos terug te nemen op vertoon van het aankoopbewijs van een nieuw identiek apparaat op leroidumatelas.be
  • ofwel om de gebruikte apparatuur in te leveren bij recyclingcentra of lokale inzamelpunten die door de lokale autoriteiten zijn opgericht,
  • ofwel om de uitrusting aan een sociale vereniging te geven (Emmaüs, Rode Kruis ...)

11. KLANTENSERVICE

Voor elke vraag, informatie of klacht staat onze klantenservice tot uw beschikking:

  • telefonisch op 03 20 68 58 80 van maandag tot en met vrijdag (behalve op feestdagen) van 9 tot 18 uur voor alle vragen met betrekking tot :
    • het volgen van uw bestelling,
    • een herroeping of non-conformiteit van het product na aankoop,
    • de uitvoering van garanties in het geval van een defect,
  • per e-mail naar het volgende adres: internet@lrdm.eu
  • per post naar het volgende adres: Web-klantenservice, 26 rue du Vertuquet 59960 Neuville-en-Ferrain (pakketten mogen niet worden geretourneerd naar dit adres zonder voorafgaande toestemming).

Er kan geen bestelling via de klantenservice geplaatst worden. Bestellingen moeten op onze site leroidumatelas.be geregistreerd worden

12. DATA EN PERSOONLIJKE GEGEVENS

12.1 RECHT TOT INFORMATIE EN VRIJHEIDSRECHT en GDPR

VerplichtAls onderdeel van onze commerciële relatie is leroidumatelas.be, verantwoordelijk voor de verwerking, verplicht om een bepaald aantal verplichte persoonsgegevens te verzamelen die met een ster gemarkeerd zijn. Deze gegevens zijn nodig voor de afhandeling van uw bestelling, voor het beheer van onze commerciële relatie en voor het uitvoeren van statistische analyses. Als u deze informatie niet verstrekt, kan dit ertoe leiden dat uw verzoek niet kan worden verwerkt. Deze gegevens zijn bedoeld voor leroidumatelas.be en kunnen worden meegedeeld aan providers die naar behoren zijn geautoriseerd door leroidumatelas.be of aan elke administratieve of gerechtelijke autoriteit die daarom vraagt.

Uw gegevens worden uitsluitend met uw uitdrukkelijke toestemming gebruikt voor commerciële prospectie per e-mail door leroidumatelas.be.

In overeenstemming met de verordening gegevensbescherming 2016/679 heeft u recht op toegang, bewerking, verzet, overdraagbaarheid en verwijdering van gegevens over u, evenals een recht op beperking van de behandeling die u betreft, dit recht kunt u uitoefenen door te schrijven naar leroidumatelas.be, dienst bescherming persoonsgegevens, 26 rue du Vertuquet 59960 Neuville-en-Ferrain, of door een e-mail te sturen naar dataprotection@lrdm.eu met een dubbelzijdige kopie van uw ID. U heeft ook het recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit.

Voor meer informatie nodigen wij u uit om onze pagina "Persoonlijke gegevensbeleid" te raadplegen.

12.2 COOKIES

Leroidumatelas.be gebruikt cookies wegens technische redenen, onder anderen om de navigatie op de site te vergemakkelijken en u te laten profiteren van onze beste aanbiedingen van producten en diensten.

Met de cookie kunnen we u niet identificeren, maar dient om informatie tijdens uw bezoek aan onze site te verzamelen. Zo weten wij welke delen van onze site u interesseren. Leroidumatelas.be zal dan in staat zijn om uw interesses beter te begrijpen en u informatie te verstrekken die is aangepast aan uw behoeften.

Deze cookies voorkomen ook dat u elke keer informatie moet verstrekken die u al aan ons hebt meegedeeld, omdat cookies onthouden dat u deze informatie eerder aan ons hebt meegedeeld. U kunt het bestaan van deze cookies detecteren en indien nodig verwijderen. U kunt zich ook de registratie van cookies niet accepteren door naar de volgende pagina te gaan of door deze functie in de voorkeuren en instellingen van uw browser uit te schakelen.

U kunt deze cookies die op uw computer zijn gegenereerd, als volgt verwijderen:

Voor Microsoft Internet Explorer 8.0, 9.0 en 10.0:

  • 1. kies het menu "Extra" (of "Tools") en vervolgens "Internetopties" (of "Internet Options").
  • 2. klik op het tabblad "Vertrouwelijkheid" (of "Confidentiality")
  • 3. selecteer het gewenste niveau met de cursor.

Voor Mozilla Firefox:

  • 1. kies het menu "Opties"> "Privacy"
  • 2. Verwijder specifieke cookies
  • 3. Verwijder alle cookies

Voor Opera 6.0 en hoger:

  • 1. kies het menu "Bestand"> "Voorkeuren"
  • 2. Privacy

Voor Google Chrome:

  • 1. kies het menu "Personalisatie en controle"
  • 2. klik op "Opties"
  • 3. selecteer "Geavanceerde opties"
  • 4. kies in het gedeelte "Vertrouwelijkheid" de optie die bij u past.

13. INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN

Alle elementen van de leroidumatelas.be-site, inclusief de onderliggende technologie, zijn beschermd door copyright, handelsmerken en patenten. Door verbinding te maken met de leroidumatelas.be-site, is het u niet toegestaan de inhoud ervan geheel of gedeeltelijk te kopiëren of te downloaden, behalve met de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van leroidumatelas.be.

De gebruiker die een persoonlijke website heeft, heeft de mogelijkheid om op zijn site een eenvoudige link te plaatsen die rechtstreeks naar de homepage van de leroidumatelas.be-site leidt. In dit specifieke geval is geen affiliatieovereenkomst. Elke hyperlink verwijzend naar de Site via framing of in-line linking is echter ten strengste verboden. In alle gevallen moet elke link, zelfs stilzwijgend verleend, op verzoek van de Roi du Matelas worden verwijderd.

14. GEVALLEN VAN OVERMACHT

leroidumatelas.be is vrijgesteld van haar verantwoordelijkheid, in alle gevallen van overmacht, die verband houden met onweerstaanbare, onvoorziene omstandigheden buiten de wil van de partijen.

15. TOEPASSELIJK RECHT EN GESCHILLEN

Deze algemene verkoopvoorwaarden en alle bepalingen van de site leroidumatelas.be zijn onderworpen aan de Belgische wetgeving. In het geval van een geschil of klacht, is het raadzaam om contact op te nemen met onze klantenservice om een minnelijke oplossing te zoeken en te vinden.

Als een geschil blijft bestaan, kunt u naar het Europese online platform voor geschillenbeslechting gaan: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Bij gebrek aan een minnelijke schikking tussen de partijen, wordt het geschil voorgelegd aan de Belgische rechtbanken.